Cassandra Clare: Taivaallisen tulen kaupunki
Aloitin lukemaan Varjojen kaupungit -fantasiakirjasarjaa noin seitsemän vuotta sitten ja rakastuin siihen täysin. Sarja kertoo varjometsästäjistä, jotka jahtaavat demoneja, vampyyrejä yms. Kirjat ovat täynnä toimintaa ja romanssiakin on mahtunut sopiva määrä mukaan.
Odotin sarjan päätösosaa kuin nousevaa kuuta ja täytyy kyllä sanoa, että Cassandra ei tuottanut lukijoille pettymystä!
★★★★½
John Green: The fault in our stars (Tähtiin kirjoitettu virhe)
Olin matkalla Australiaan ja päätin ostaa itselleni jotain englanninkielistä luettavaa. Löysin lentokentän pienestä kirjapuodista tämän kyseisen kirjan ja olin kuullut siitä niin paljon hyvää, että päätin napata sen mukaani. Kirja tulikin luettua parissa päivässä ja se ylitti odotukseni.
★★★★½
Diana Gabaldon: Matkantekijä
2014 aloin seurata uutta tv-sarjaa nimeltään Outlander ja olin katsonut kaksi jaksoa, kun olin koukussa ja kuulin, että sarja perustuu Diana Gabaldonin kirjoihin. Kirjat kertovat Clarysta, joka asuu toisen maailmansodan jälkeisessä Isossa-Britanniassa ja siirtyy Skotlannin matkallaan kivikehän kautta ajassa taaksepäin 1700-luvulle. Tämä kirjasarja on ehdottomasti yksi lemppareistani, mutta täytyy kyllä sanoa, että seuraavat osat aion lukea englanniksi, sillä suomennettu skottimurre tympii todella paljon.
★★★★★
Melinda Salisbury: The Sin Eater's Daughter
Löysin tämän kirjan instagramin kautta ja rakastuin sen kanteen! Ostin kirjan lähinnä kannen houkuttelemana ja tiesin siitä vain sen, että päähenkilö pystyy tappamaan kosketuksellaan.
Aion tehdä kirjasta perusteellisemman arvostelun, joten en kirjoita siitä nyt tämän enempää.
★★★★
Jamie McGuire: Beautiful Disaster & Walking Disaster
Törmäsin Jamie McGuiren kirjoihin sattumalta netissä ja ne vaikuttivat mielenkiintoisilta, joten tilasin itselleni heti muutaman. Kirjat kertovat Abbyn ja Travisin rakkaustarinan, mutta Beautiful Disaster on kirjoitettu Abbyn näkökulmasta ja Walking Disaster Travisin näkökulmasta. Luin molemmat melkein yhdeltä istumalta ja vaikka kirjoissa oli hieman liioiteltua draamaa, pidin niistä silti kovasti.
★★★★
J.K. Rowling: Harry Potter ja Azkabanin vanki
Hävettää myöntää, että en ole lukenut vielä kaikkia Harry Potter -kirjoja, sillä aloitin sarjan lukemisen vasta pari vuotta sitten. Tiesin aina, että tulisin rakastamaan näitä kirjoja, mutta en ajatellut, että minulla olisi mikään hoppu lukea niitä.
★★★★★
❤•❤•❤•❤•❤






Ei kommentteja:
Lähetä kommentti